Saturday, July 17, 2010

lawatan rumah kebajikan

hari ni saya mengikuti lawatan sekolah ke Rumah Kanak-kanak Tengku Budriah,Cheras..kami pergi dalam 2 bas.cikgu 5 org.setelah berbagai rintangan dan hampir cancel saat skhir.tak tau la sapa yang dengki tak suka kami datang dah buat fitnah macam2 supaya kami cancel lawatan kami..aduss..kejamnya sungguh hatimu wahai pendengki.akhirnya kawan kami yakni penyelaras program call terus pada pengarah JKM Malaysia..rupa-rupanya tak de apa yg terjadi seperti yg diperkatakan.dan akhirnya kami sampai pagi tadi..17/7/2010~Sabtu .
aktiviti yg dijalankan agak terhad sebab diorang ada pekerja.yela sebab rumah tu under gomen..bukan hak persendirian.kanak2 kat situ pun makan mewah kalah kita kot.tapi saya sempat dengar beberapa cerita budak2 kat situ sangat sedih ceritanya..macam2 nasib yg kena kat diorang.bersyukur seadanya kita yang masih hidup bahagia..
saya sempat mengintai satu bilik khas yang menempatkan bayi.mungkin dari lahir sampai 2 tahun..Ya Allah..menitis air mata saya.sayunya hanya Tuhan sahaja yang tahu.lebih kurang 40 orang bayi kat situ.macamana hidup mereka tanpa kasih sayang ibu ayah.macamana kita yang dah jadi ibu ni menjaga anak dalam pantang macam menatang minyak yg penuh..tapi mereka kat situ tak dapat semua tu.pekerja yang ada pun tak cukup kalau nak jaga semua macam seorang ibu bagi pada anaknya sendiri.yang sedih bayi2 yang baru lahir.sedih!...sangat sedih.setiap kali saya tengok saya akan menangis..dalam jam 11 kami berangkat pulang setelah buat sedikit gotong royong.terima kasih pada pelajar yang memberikan kerjasama.terima kasih kepada penyelaras program..kak suzana,kak harlini,kak asiah dan kak yati

No comments:

Post a Comment